Geplaatst: Ma Apr 25, 2005 3:40 pm Onderwerp: Ervaring met RE/MAX
Hallo,
Binnenkort een gesprek met een Remax bedrijf. ik zou namelijk graag bij makelaar willen werken en leren. wie heeft er enige ervaring met het bedrijf Remax? goed slecht???
ben erg benieuwd. weet namelijk niet of het wat is ja of nee.
Geplaatst: Ma Apr 25, 2005 11:01 pm Onderwerp: Re: Remax
ps2 schreef:
Hallo,
Binnenkort een gesprek met een Remax bedrijf. ik zou namelijk graag bij makelaar willen werken en leren. wie heeft er enige ervaring met het bedrijf Remax? goed slecht???
ben erg benieuwd. weet namelijk niet of het wat is ja of nee.
ik ben ooit eens zelf wezen praten bij Remax. je wordt begeleid, en krijgt een korte opleiding. Helaas kost het je wel wat.
een instapvergoeding? een bedrag per maand (€ 1500,-) en ik meen 20% provisie van je courtage van elk object wat je ( ver)koopt.
Kijk gewoon eens op de site van Remax, daar wordt het je min of meer uitgelegd hoe het werkt.
Geplaatst: Di Apr 26, 2005 12:58 pm Onderwerp: Re: Remax
In het verleden heb ik met Remax te maken gehad. De 'formule' was toen van de heer A. van Loon uit Waalwijk. Ik weet niet of hij er nog steeds bij betrokken is maar mijn ervaringen toen zijn niet bepaald positief. Ook niet van mensen die met andere zaken met hem te maken hadden. Maar als hij er niet meer in zit....
Enkele jaren geleden was het zo dat een onbeperkt aantal makelaars gebruik konden maken van de diensten van de owner/broker. (Dat is waar hij uiteindelijk aan verdient.)
Ik gaf dat de 'koek' dan wel met steeds meer mensen gedeeld moest worden.
Kreeg ik als antwoord dat ik dus niet genoeg lef had. Dat ik niet voldoende vertrouwen had in mijn eigen kunnen en ik het nooit zou maken... Over het contract had ik ook nog wat vragen maar daar werd zeer negatief op gereageerd. Ik moest gewoon meteen tekenen en niet moeilijk doen.
MAAR ik ken de huidige situatie dus niet! Lees de contracten en voorwaarden goed door en neem rustig de tijd. Succes
Geplaatst: Di Apr 26, 2005 1:20 pm Onderwerp: Re: Remax
L.S.,
RE/MAX Makelaars is reeds geruime tijd in Nederland actief en naar mijn mening gaan dit soort concepten in de toekomst ook de Nederlandse markt dicteren. Er staat inderdaad veel informatie op de site www.remax.nl maar ik zou jullie adviseren om een gesprek aan te gaan met kantooreigenaren in jullie eigen woonomgeving om te bepalen of het concept bij jullie past.
Wel kan ik er aan toevoegen dat de heer van Loon niet meer actief is binnen de organisatie van RE/MAX Nederland.
Met vriendelijke groet,
Armin Streekstra
Eddie schreef:
In het verleden heb ik met Remax te maken gehad. De 'formule' was toen van de heer A. van Loon uit Waalwijk. Ik weet niet of hij er nog steeds bij betrokken is maar mijn ervaringen toen zijn niet bepaald positief. Ook niet van mensen die met andere zaken met hem te maken hadden. Maar als hij er niet meer in zit....
Enkele jaren geleden was het zo dat een onbeperkt aantal makelaars gebruik konden maken van de diensten van de owner/broker. (Dat is waar hij uiteindelijk aan verdient.)
Ik gaf dat de 'koek' dan wel met steeds meer mensen gedeeld moest worden.
Kreeg ik als antwoord dat ik dus niet genoeg lef had. Dat ik niet voldoende vertrouwen had in mijn eigen kunnen en ik het nooit zou maken... Over het contract had ik ook nog wat vragen maar daar werd zeer negatief op gereageerd. Ik moest gewoon meteen tekenen en niet moeilijk doen.
MAAR ik ken de huidige situatie dus niet! Lees de contracten en voorwaarden goed door en neem rustig de tijd. Succes
_________________ RE/MAX Niet pandgericht, maar klantgericht!
www.remax-hofstad.nl
Geplaatst: Di Apr 26, 2005 7:54 pm Onderwerp: Re: Remax
Het advies van Armin geldt naar mijn idee voor iedere keten, franchise of wat voor formule dan ook. Stap naar binnen en vraag! Wees actief.
Spreekt een formule je niet aan, wil dat nog niet zeggen dat er iets mis is aan de formule. Het 'klikt' niet tussen jou en de formule. Dan kan net zo goed bij een normale werkgever zo zijn.
Ik kan dan ook alleen maar onderschrijven wat Armin al stelde:
Loop een kantoor in jouw omgeving binnen en praat met de mensen aldaar.
Hoe je het went of keert, je zult in alle gevallen gewoon hard moeten werken om je te bewijzen en je waar te maken. Naar mijn idee is dat ook de enige manier om plezier in je vak te krijgen, te hebben en te houden. Maar is dat niet in ieder beroep zo?
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 8:30 am Onderwerp: Re: Remax
Inderdaad is het zo dat een broker steeds meer remaxers zal willen aantrekken. Dat is zijn financiele winst. Dat de Remaxer concurrent wordt van zijn collega is dan jammer. Zo gebeurt het dat er kantoren zijn waar ze 50 % onder de tarieven werken om toch maar verkopers over te halen. Op die manier is het een komen en gaan van franchisers. Kantoren wisselen per jaar van 75 % van de bezetting(sommige).
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 9:08 am Onderwerp: Re: Remax
Beste Westlandsemakelaar,
Het is bekend dat wij als snelsgroeiende makelaardij organisatie ter wereld zo nu en dan negatieve reacties krijgen vanuit de traditionele makelaardij.
Het is jammer dat u volstrekt foutieve informatie verstrekt op een openbare site met waarschijnlijk als enige reden om schade toe te brengen aan onze organisatie.
Mocht iemand intresse hebben om als zelfstandig makelaar aan de slag te willen maak dan een afspraak met een kantooreigenaar. Ga uit van uw eigen bevindingen en stel de (opmerkingen) vragen van de Westlandsemakelaar aan de kantooreigenaar.
Met vriendelijke groet,
Armin Streekstra
P.S. Ook met de Westlandsemakelaar maak ik met alle plezier een geheel vrijblijvende afspraak om RE/MAX in de details uit te leggen!
westlandsemakelaar schreef:
Inderdaad is het zo dat een broker steeds meer remaxers zal willen aantrekken. Dat is zijn financiele winst. Dat de Remaxer concurrent wordt van zijn collega is dan jammer. Zo gebeurt het dat er kantoren zijn waar ze 50 % onder de tarieven werken om toch maar verkopers over te halen. Op die manier is het een komen en gaan van franchisers. Kantoren wisselen per jaar van 75 % van de bezetting(sommige).
www.remax-hofstad.nl
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 1:00 pm Onderwerp: Re: Remax
Beste makelaar-to-be,
Naar mijn bescheiden mening is Remaxx niet voor een beginnend makelaar :sport-smiley-018: De aanloopkosten zijn een vrijbrief om failliet te gaan. Er wordt door Remaxx Nederland geschermd met de wereldwijde kantoren en hoge verdiensten, maar is dit te vergelijken ? Als makelaar in Amerika zelf onder Remaxx werkzaam geweest. De naam daar staat voor naamsbekendheid, intensive campagnes, makelaars met ervaring en hoge omzet, prestigiouse kantoren. Daarbij zijn alle Remaxx makelaars in Amerika gecertificeerd.
_0_ De kosten liggen daar beduidend anders. Geen instapkosten wel "stage periode" zonder kosten gevolgd door lagere maandelijkse kantoorkosten (ca. $900,00), veel inloop, veel referrals, veel makelaars per kantoor, veel omzet, 10 tot 12 uur werken per dag 7 dagen per week. De broker ontvangt 5 tot 10% van de omzet. De formule in Nederland is een andere Remaxx dan die ik heb ervaren. Voor mij staat Remaxx Nederland op het verkeerde been. Er zijn goede brokers die gelijk de makelaars de te hoge kosten eenzijdig dragen. Zodra de formule zuiver en duidelijk is, makelaars de mogelijkheid hebben van een aanloopperiode zonder kosten, ben ik de eerste die graag het naamkaartje Remaxx met trots zou uitdelen.
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 3:22 pm Onderwerp: Re: Remax
Ok,
dan zijn dus heel wat uiteenlopende meningen. Als beginneling zou ik heel graag even willen weten wat de aanloopkosten zijn? ik had namelijk verwacht dat hun mijn opleiding tot makelaar zouden betalen. Ik 4 dagen in de week naar werk ging en 1 dag naar school. Iets teveel gevraagd van Remaxx dus?
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 5:19 pm Onderwerp: Re: Remax
Beste ps2,
In de basis zijn de RE/MAX kantooreigenaren op zoek naar ervaren makelaars die wij uitsluitend hoeven te faciliteren qua kantoor en marketing ondersteuning. Er zijn echter kantoren die heel veel doen aan vakkennis, begeleiding en commerciele trainingen.
Naast kosten is ook belangrijk de ondersteuning, de geboden faciliteiten en de inkomsten die je mogelijk binnen het kantoor kunt realiseren.
Kortom er zijn op dit moment 75 kantoren in Nederland operationeel die allemaal onafhankelijk worden beheerd. GA PRATEN!!! en bekijk je eigen mogelijkheden.
Ok,
dan zijn dus heel wat uiteenlopende meningen. Als beginneling zou ik heel graag even willen weten wat de aanloopkosten zijn? ik had namelijk verwacht dat hun mijn opleiding tot makelaar zouden betalen. Ik 4 dagen in de week naar werk ging en 1 dag naar school. Iets teveel gevraagd van Remaxx dus?
www.remax-hofstad.nl
Geplaatst: Do Jun 23, 2005 12:12 pm Onderwerp: Re: Remax
en wie heeft er al voor Remax gekozen....ben zelf op gesprek geweest, maar ben door de hoge kosten nog niet helemaal over de streep.
Weet iemand of je ook Partime mag beginnen, dus smorgens ergens anders en dan de rest vrij voor makelaardij, zodat ik het eerste half jaar de kosten terug verdien.
Groet _________________ Net begonnen student Makelaar OG op naar de top...... )
Geplaatst: Do Jun 23, 2005 3:44 pm Onderwerp: Re: Remax
Je bent bij Remax zelfstandig ondernemer dus vrij om te gaan en te staan waar je maar wilt. Wel is het zo dat als je wilt werken zoals Remax het je uitlegd, je maar weinig tijd overhoud.
Bij ons op kantoor is er een die voorlopig nog 3 avonden in de week ergens anders werkt.
Succes bij het nemen van je beslissing. By the way in Juli is er weer een 60 minutes, ga daar eens kijken en vraag eens rond er lopen altijd beginnende en ervaren makelaars rond.
Geplaatst: Do Jun 23, 2005 11:03 pm Onderwerp: Re: Remax
Om een indruk van het verloop bij Remax te krijgen kun je het beste even op www.kvk.nl in het handelsregister zoeken op Remax. In de ellenlange lijst met (ex)remax-ondernemers kun je ook zien wie er gestopt zijn. En dat zijn er procentueel best veel.
Ook de kosten (vergeet vooral niet de extraatjes als maandelijkse bijdrage in het briefpapier en zo!) zijn niet echt lager dan zelf starten. Zeker niet als je kleinschalig vanuit huis start. En dat is met internet steeds beter mogelijk!
Neemt niet weg dat je bij Remax wel grotendeels zelf je succes kunt bepalen. Commercieel gezien is een formule met een forse naamsbekendheid altijd meegenomen. Succesverhalen zijn er dan ook genoeg. Bereken je kansen en doe datgene waar je je lekker bij voelt!
Geplaatst: Zo Jul 03, 2005 1:45 pm Onderwerp: Re: Remax
Hallo,
Ik ben nu per 1 juli a.s. begonnen. Ik begin met een sales training en vervolgens de succeed training wat al bij Armin staat aangegeven.
Heb heel veel gesprekken gehad met de broker/owner. Mijn partner is zelfs mee geweest. Het concept ziet er goed uit, als het eenmaal loopt dan is het financieel heel goed te doen.
Het nadeel is het eerste half jaar. Je moet er in het begin vooral veel geld in stoppen.
Tenslotte ontvang je pas geld bij de overdracht van een huis en dat kan zo een paar maanden verder zijn.
Ik geloof zeker in de formule. Tuurlijk heb ik ook mijn eigen onzekerheden, maar door de trainingen denk ik dat ik zeker moet kunnen.
Heb een lening bij de bank kunnen krijgen en mocht het uiteindelijk echt niet slagen, dan ga ik wel weer in loondienst en betaal ik de lening dan wel weer terug.
Het is altijd een risico wat je neemt, maar af en toe moet je eens een risico nemen. Zeker als je iets heel erg graag wilt.
Geplaatst: Ma Jul 25, 2005 8:52 pm Onderwerp: Re: Remax
[quote="Mirjam85"]Slechte ervaringen met Re/max.. zeker geen waterdichte formule..
moon schreef:
In wat voor opzicht?
In alle opzichten [/quote
Is dit antwoord niet een beetje kort door de bocht?
Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen wegloopt met het re/max concept, maar datzelfde geldt voor NVM of wat dan ook.
Dus als je aangeeft dat je slechtse ervaringen hebt, geef dan aub op een open en neutrale manier een onderbouwing. Uiteindelijk moet je er zelf (in alle gevallen naar mijn meming) hard voor werken om te slagen.
Als je iets onderbouwd kan een ander daar iets van leren. Daarvoor lezen we toch dit forum? En om eventuele twijfel weg te nemen: ik werk niet voor re/max, maar gezien de vele opmerkingen van diverse mensen alsmede de uitleg en toelichtingen van o.a. Armin, overweeg ik om toch eens naar de 60 minutes te gaan. Als ik dan kritiek heb, heb ik in ieder geval eerst kennis genomen van de formule. Want schreeuwen over iets terwijl je er niets of weinig van weet (wat sommigen hier doen) is wel heel erg makkelijk. Ook iets om van te leren, want in bijna alle branche voorwaarden komt wel iets voor over het integer zijn als makelaar....
Voel je door mijn reactie voral niet aangevallen, het is zeker niet zo bedoeld, maar ik wil je wel aansporen om vooral duidelijk uit te leggen waarom je in alle opzichten (zoals je zelf aangeeft) dit geen goede keuze vind.
Geplaatst: Ma Jul 25, 2005 9:50 pm Onderwerp: Re: Remax
Ik moet Erik wel een beetje gelijk geven, wil je slagen dan moet je er kijhard voor knokken, wel of geen Remax, dat maakt niet uit.
Ik ben zelf ook bij Remax op het hoofdkantoor geweest en heb ook met een broker gesproken, wat ik het grootste nadeel vindt zijn de hoge kantoor kosten, waar je relatief weinig voor terug krijgt.
Als je als broker (kantooreigenaar) werkzaam bent geweest, dan kies je niet voor het makelaarsvak, maar voor het managen van mensen en het kantoor, als je dan toch kiest om daarnaast te makelen, dan is de kans op misslukken heel groot.
succes _________________ Net begonnen student Makelaar OG op naar de top...... )
Geplaatst: Di Jul 26, 2005 10:02 am Onderwerp: Re: Remax
Ik zou willen toevoegen dat NVm een kwaliteitslabel is voor de klant. Permanente educatie e.d., verplichte goede verzekeringe, klachtenregeling ed zorgen er toch voor dat je als klant redelijk goed verzekerd bent tegen onzekerheden aangaande de aan- of verkoop van je huis. Remax is puur een marketingformule en dus geen kwaliteitslabel!
Tijden zijn in GMT + 2 uur Ga naar pagina 1, 2, 3, 4Volgende
Pagina 1 van 4