Geplaatst: Wo Aug 31, 2005 9:41 pm Onderwerp: Re: Remax
MBoersma schreef:
Er is door een aantal onafhankelijke auteurs een boek geschreven over RE/MAX, wellicht vind je het leuk dat boek te ontvangen. Mail of pb me maar even.
Om antwoord op je vraag te geven of er een stop is: Nee
Het bedoelde boek is waarschijnlijk dit:
http://www.remax.nl/about/everybody_wins.asp?Lang=NLD
Ik ken het boek niet, heb het niet gelezen, maar aan de commentaren te zien is het gebaseerd op de USA tak van deze keten.
Liever had ik het specifiek voor Nederland gezien. Neemt niet weg dat we kennis kunnen nemen van de RE/MAX formule...
Geplaatst: Do Sep 01, 2005 12:31 pm Onderwerp: Re: Remax
ErikNL schreef:
MBoersma schreef:
Er is door een aantal onafhankelijke auteurs een boek geschreven over RE/MAX, wellicht vind je het leuk dat boek te ontvangen. Mail of pb me maar even.
Om antwoord op je vraag te geven of er een stop is: Nee
Het bedoelde boek is waarschijnlijk dit:
http://www.remax.nl/about/everybody_wins.asp?Lang=NLD
Ik ken het boek niet, heb het niet gelezen, maar aan de commentaren te zien is het gebaseerd op de USA tak van deze keten.
Liever had ik het specifiek voor Nederland gezien. Neemt niet weg dat we kennis kunnen nemen van de RE/MAX formule...
Geplaatst: Ma Sep 05, 2005 11:20 pm Onderwerp: Re: Remax
De reacties van Re/Max zijn niet alleen op dit forum aan de trage kant. Ik had het regiokantoor hier in de buurt een e-mail gestuurd met een aantal gerichte vragen, omdat ik geïnteresseerd was/ben in de formule. Dat was vorige week dinsdag, een week geleden dus. Tot nu toe geen enkele reactie, is dat niet beetje raar?
Geplaatst: Di Sep 06, 2005 12:33 pm Onderwerp: Re: Remax
Hallo,
ik ben gister begonnen met mijn stage bij een RE/MAX kantoor.
het is zeer interessant en naar mijn mening kan ik hier heel veel
leren ook over de 'amerikaanse' benadering van alle facetten.
Ik heb zelf ook nog een vraag, ik ben bezig met een onderzoek en ben op zoek naar site's of andere instanties die mij veel informatie over de makelaars branche kunnen geven??? alvast bedankt.
Geplaatst: Di Sep 06, 2005 2:18 pm Onderwerp: Re: Remax
Mayn schreef:
De reacties van Re/Max zijn niet alleen op dit forum aan de trage kant. Ik had het regiokantoor hier in de buurt een e-mail gestuurd met een aantal gerichte vragen, omdat ik geïnteresseerd was/ben in de formule. Dat was vorige week dinsdag, een week geleden dus. Tot nu toe geen enkele reactie, is dat niet beetje raar?
Naar welk kantoor heb je een email gestuurd dan, je kunt ook mij een mail sturen.
Geplaatst: Wo Sep 07, 2005 11:14 pm Onderwerp: Re: Remax
Ik moet toch wat corrigeren. RE/MAX kan toch heel snel zijn. Ik had mijn vragen in een e-mail naar MBoersma gestuurd en kreeg vrijwel meteen antwoord op bijna al m'n vragen.
Dus, eerlijk is eerlijk!
Geplaatst: Za Sep 10, 2005 11:35 pm Onderwerp: Re: Remax
Mayn schreef:
Ik moet toch wat corrigeren. RE/MAX kan toch heel snel zijn. Ik had mijn vragen in een e-mail naar MBoersma gestuurd en kreeg vrijwel meteen antwoord op bijna al m'n vragen.
Dus, eerlijk is eerlijk!
Geplaatst: Ma Sep 11, 2006 3:51 pm Onderwerp: Wel of niet RE/MAX ?
Heb zelf langere tijd met deze formule gewerkt. Voor een goede sales-gerichte persoon een uitdaging, voor een goede makelaar niet.
Er zijn heel veel tools bij Remax die innovatief, goed uitgedacht en goed te gebruiken zijn.
Bedenk als beginnend makelaar, echter het volgende:
De broker/owners moeten een dure licentie kopen en moeten maandelijks afdragen aan Remax Nederland. Om het kantoor in de lucht te houden is de basis corebusiness van de broker/owner het aantrekken van zoveel mogelijk makelaars die een zeer flinke fee betalen. Uit eigen ondervinding weet ik dat het verloop bij Remax ca. 70% is. Van de ca. 60 Remax makelaars waar ik sinds ik bij Remax begon, contact mee gehad heb, waren twee maanden geleden ca. 35 al niet meer aanwezig, van de kantoren waar zij werkzaam waren, waren er inmidels 8 gesloten of waren onder een ander naam weer overgenomen.
Het maakt de organisatie geen fluit uit, hoeveel makelaars het niet kunnen trekken en verdwijnen, het enige doel is meer kantoren uit de grondte stampen die betalen en voor de kantooreigenaren meer makelaars aantrekken die betalen.
Als je als beginnend makelaar het jou niet uitmaakt om als opgeleide makelaar te werken tussen mensen die nooit maar ook een enkele module van de makelaardij-opleidingen hebben gevolgd en je hebt een sterke sales-drive en gaat volledig mee in het concept, dan is Remax iets voor jou. Ga praten in Hoorn of Den Haag. Het Remax-concept is in die plaatsen goed aangeslagen en er werken succesvolle makelaars.
Reken op flinke investering, je bent minimaal een half jaar verder voor je eerste woning verkocht is.
Heb je dit beroep gekozen omdat je het vak leuk vindt in al zijn facetten, raad ik je aan om te starten bij de de reguliere makelaardij, maakt niet uit of het VBO, LMV, NVM of vrije jongens zijn. Hier ligt toch grotendeels de nadruk op het vakinhoudelijke. Pesoonlijk zou ik mensen niet direct aanraden om bij Remax in te stappen. Heb te veel mensen gedesillusioneerd en een flinke som geld minder zien afhaken en te veel kantoren weer zien sluiten.
Geplaatst: Zo Mrt 07, 2010 4:53 pm Onderwerp: Het kaf van het koren scheiden!
Ik heb verschillende verhalen hier gelezen in mijn directe omgeving ervaringsdeskundige gesproken met betrekking tot het Remax formulen en mensen die ermee werken. Ten eerste is een makelaar een bemiddelaar die transacties tot stand brengt en daarmee zijn klant begeleid en adviseert naar een en geweten. Dit was vroeger gegarandeerd, omdat makelaars beedigd werden. Waar een misverstand over bestaat is dat het beroep van makelaar een vrijberoep is dat de vakbekwame makelaars niet meer te onderscheiden tussen de overige makelaars.
Dit is een misvatting! Sterker nog de overkoepelde organisaties hebben zelf een registratiesysteem in het leven geroepen waar makelaar en taxateurs zich aan moeten houden zoals de makelaars die zijn aangesloten bij de NVM. Hier vind men de traditionele makelaars die veelal een HBO Vastgoed & Makelaardij hebben genoten en daarbij nog de nodige vakkennis, ervaring hebben opgedaan om zich te kunnen ceriticeren als erkend makelaar/taxateur vastgoed en dragen ook de achter hun naam de titel RMT (Register Makelaar Taxateur).
Remax is een verkoop organisatie dat zich kenmerkt door verkoop van woningen en zelfstandige makelaars werft om bij te dragen in de de kantoorkosten om op die manier te concurren met de zittende makelaars en graantjes mee te pikken op de vastgpedmarkt.
Dit heeft tot heden goed gegaan, want de consumentenvertrouwen was hoog en woningen werden verkocht als warme broodjes. Echter is het nu een kopersmarkt geworden dat inhoud dat er veel vaker een beroep wordt gedaan op een aankoopmakelaar en daarvoor is meer vakkennis voor vereist. Ik kan iedereen binnen een paar uur leren om een waarde bepaling geven van een woning, echter taxeren mogen alleen de taxateurs die daarvoor zijn beedigd of zijn geregistreerd.
Hiermee kom ik op de kern van mijn verhaal. De consument zag alleen de huizenprijzen stijgen en namen elke makelaar die zo laag mogelijke vergoeding vroegen voor de geleverde diensten en hier is Remax op ingesprongen. Verkopen is inderdaad een vlotte babbel hebben en een klik hebben met je klant; klant kiest de makelaar en de makelaar kiest de woning waarvan hij denkt de klant te slim af te zijn! Echter is het vak van makelaar een serieuse beroep, waar je de de belangen van de klant vooropsteld en ook een negatief advies moet kunnen geven om de woning niet te kopen! Dit zal echter niet gaan als je op provisie leeft en allerlei kosten moet betalen!
Ik vind het een slechte ontwikkeling dat er mensen zijn die zich uitgeven als makelaar die alleen euro's zien en totaal geen opleiding, kennis, ervaring en vakbekwaamheid papieren op zak hebben, om de klant ter zijde te staan. Dat de woningmarkt in elkaar is gestort is hiermede aan te danken, want ik zag enkele jaren deze ontwikkelingen al aankomen, maar dat is een heel anders onderwerp. Ik zie dat mevrouw Armin Streekstra haar verkooptechnieken en overtuigingskracht hier goed gebruikt en dat wijst er al op dat ze belang heeft in de Remax Formule! Ik ben collegae makelaars tegengekomen van Remax, die eerst in een schoenenwinkel stonden of in de autohandel zaten en nu in de vastgoed zitten.
Gelukkig dat onderzoeken uitwijzen dat 85% van de kopers en kopers steeds vaker het kaf van het koren kunnen scheiden en kiezen voor makelaars die zijn aangesloten bij bijvoorbeeld NVM.
Tip: breng de belangen van de tegenpartij in kaart om je ervan te overtuigen wat de werkelijke bedoeling is van de tegenpartij en als je argumenten worden verlegd zoals mevrouw Armin Streekstra doen dan moet je ervan bewust zijn dat je met iemand te maken heeft die er belang is heeft!
Mijn advies: als je via Remax je kost moet verdienen zonder dat je eningszins raakvlakken hebt met makelen ga dat wat anders doen en verdien je kost en stort je niet in de ellende dat Remax heet! Mijn mening!
Sorry van de vele spelling en grammatica fouten, maar ik erger mij geel en blauw als ik zo de praktijken zie van Remax! Mijn boodschap zal voor de nuchtere onder ons kristalhelder zijn en dat is mijn bedoeling van verhaal!
Tijden zijn in GMT + 2 uur Ga naar pagina Vorige1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4