Makelaars in Opleiding -> forum index Makelaars in Opleiding ->
De Grootste en meest Onafhankelijke Makelaarssite voor Studerende Makelaars.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersGebruikers   GroepenGroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Makelaars in Opleiding -> forum index -> Borrelpraat

Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
.robert
5-Sters lid
5-Sters lid

BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2006 12:37 am    Onderwerp: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

Ik surfte net langs de website van de Quote, en daar kwam ik het volgende stukje tegen en dat wilde ik jullie absoluut niet onthouden... Wink

Ik moest toch een beetje grinniken... Heb ooit al een beetje het concept van VHM bekeken en in de brochure stond op vrijwel iedere pagina een foto van Hennen afgebeeld in de grote BMW, of op de Jacht... We weten nu waar hij het van doet...

Quote:

Quote 500 - 1?

‘Fake it till you make it.’ Met deze woorden adviseert Quote 500 lid (nr. 334) Egbert Hennen in zijn boekje ‘Start voor jezelf’, aanstormende ondernemers om af en toe toneel te spelen. ‘Je verkoopt je huid duurder dan hij is,’ schrijft de 500 debutant. Het lijkt erop dat Hennen de daad bij het woord heeft gevoegd. Vrijdagochtend 13 januari bereikte ons een anoniem schrijven waarin zeer gedetailleerd de vermogenspositie van Hennen wordt ontleed. Conclusie van het stuk: de Quote 501 was voor Hennen nog te ambitieus geweest.

We hebben het vaker aan het handje gehad: heren die zich groter voordoen dan ze werkelijk zijn. Jos Geerts beweerde met grote stelligheid dat hij een miljard waard was. We kwamen niet verder dan 53 miljoen euro. Tot de fiscus zelfs aan die positie een einde maakte. Automatiseringstycoon Willem Smit kwam de laatste jaren zelfs met een accountantsverklaring aanzetten om aan te tonen dat hij wel degelijk op onze lijst thuishoorde. Niet dus. Aan de andere kant: de heren van Marktplaats plaatsten we er in 2004 niet op omdat we dachten dat de waarderingen die we hoorden rondzingen, té fantastisch klonken. Ebay stelde ons een half jaar later alweer in het ongelijk.

Dat Egbert Hennen nogal ingenomen was met zijn notering was ons natuurlijk niet ontgaan. (Hennen heeft inmiddels alle verwijzingen naar zijn notering in de Quote 500 van zijn site verwijderd). Hij adverteerde zelfs in ons koningsnummer met de boodschap Join the winner. Leuk, dachten wij, want waarom zou je niet voor je succes mogen uitkomen? Alleen hadden we bij Hennen toch nog een onzeker voorgevoel. Hoe kon hij, zonder dat het ons op was gevallen, zo rijk zijn geworden met het verkopen van huizen?
Onze ‘winner’ meldt zich afgelopen zomer voor het eerst telefonisch met de mededeling dat hij 68 miljoen euro waard is. ‘Kijk maar naar de gegevens in de KvK.’ In de jaarrekening van zijn bedrijf Vrijehuizenmarkt Franchise B.V. staat inderdaad een eigen vermogen van 68 miljoen. Dat zijn eigen vermogen een jaar eerder nog maar 16.785 euro bedroeg, was ons helaas ontgaan. Deze onwaarschijnlijke vermogenstoename is te danken aan een herwaarderingreserve die Hennen in de voorlopige jaarrekening van zijn succesformule opvoert. Vrijehuizenmarkt is een franchiseketen die tegen gereduceerde courtagetarieven bemiddelt in de verkoop van woningen. Nr. 334 ontvangt zijn geld uit een eenmalige entreefee die hij nieuwe franchisees rekent, een percentage van de door hun behaalde omzet en een marketingbijdrage. Hennen blijkt bij de berekening van zijn herwaarderingsreserve ‘alle licenties die op korte termijn binnen zullen komen’ alvast contant te hebben gemaakt. Dat leverde hem dus 68 miljoen euro eigen vermogen op. ‘Een kwestie van uitrekenen,’ volgens Hennen. Echter, het binnen het gilde van de bonentellers zo gewaardeerde voorzichtigheidsbeginsel lapt hij daarmee aan zijn laars. Dat principe leert ons dat niet gerealiseerde opbrengsten beter niet als resultaat aangemerkt kunnen worden. Zijn voorlopige jaarrekening is dan ook niet door een accountant goedgekeurd. ‘Ik werk niet met accountants,’ laat Hennen weten. ‘Ik heb het ook nooit over liquiditeiten gehad, ik heb het over de waardering van een bedrijf. Ik heb daarbij de Europese boekhoudregels gehanteerd.’

Helaas, op grond van de ons nu beschikbare gegevens, vliegt Egbert Hennen met een grote boog uit de 500. Het erge is: als we beter hadden gekeken en langer hadden nagedacht, dan was hij er nooit ingekomen. Hennen denkt daar vanzelfsprekend anders over: ‘Maak je over mijn cashpositie maar geen zorgen hoor.’ Hij zou zelfs nog over veel meer vermogen beschikken. ‘Dan moet je in de honderden miljoenen denken.’ We wensen hem veel succes bij het vinden van de contanten.

Lees het bericht hier http://www.quotenet.nl/2006/01/16/151542.php#meer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TjeBo
3-Sters lid
3-Sters lid

BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2006 9:46 am    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

Tsja... als je zo graag in de quote 500 wilt, zorg dan ook dat je er echt thúishoort. En dat is met zo'n actie niet echt slim aangepakt Mr. Green
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ramona
2-Sters lid
2-Sters lid

BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2006 12:59 pm    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

Ik heb deze week toevallig het stuk herwaarderingsreserve behandeld...zo moet het dus niet!

(bonk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
AdRobot
Site Sponsor
MVP

Klik hier voor ons Examentrainings aanbod
ErikNL
5-Sters lid
5-Sters lid

BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2006 6:26 pm    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

Leuk he zo'n foto met 2 showroommodellen...
Naar boven
Justin
5-Sters lid
5-Sters lid

BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2006 6:29 pm    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

ErikNL schreef:
Leuk he zo'n foto met 2 showroommodellen...

Ik proef toch geen stukje jalouzie he Erik? Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
ErikNL
5-Sters lid
5-Sters lid

BerichtGeplaatst: Di Jan 17, 2006 10:11 pm    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

Nee, helaas. :0

Ik heb ooit een uitgebreid gesprek met de beste man gehad, maar kan kort zijn: ik wil niet met/voor hem werken.

Daarentegen flikt hij het wel, maar verdwijnen er momenteel meer vestigingen dan dat er bij komen....
En ik ben geen BMW rijder. Mr. Green

Een ieder mag er van vinden wat hij/zij wil, maar ik vind het bijv niet professioneel om op vhm.nu reclame te maken voor andere vrije * zaken die niets met vrijehuizenmarkt te maken hebben. daarnaast lijkt het dat de marketing meer over Egbert H gaat dan over de franchise vrijehuizenmarkt. Maar ook hier zitten mensen die er voor gaan er (nog) erg enthousiast zijn.
Naar boven
AdRobot
Site Sponsor
MVP

ErikNL
5-Sters lid
5-Sters lid

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 11:28 pm    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

In Amsterdam en omgeving lijkt het een redelijke opmars te maken. Je ziet alleen de starters van bijna 5 jaar geleden niet meer als Vrijehuizenmarkt... ze zijn verdwenen, sommigen in de makelaarswereld, anderen zijn niet meer te traceren. (weer in loondienst?)

Zonder vervelende berichten te willen ventileren, laat ik het er maar bij houden dat ik het graag wat professioneler aangepakt zou willen zien. Daar geldt o.a. het opleiden van nieuwe franchisenemers onder. Je kunt op de site www.vhm.nu bijv eens kijken in de publicaties. Laat eens weten hier hoe dat op je overkomt?
Naar boven
Elma
1-Sters lid
1-Sters lid

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 12:45 am    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

"De courtages van 0,5% bij verkoop en 5% bij verhuur(minimum courtage van 2500 euro ex btw) " einde quote van de site van vhm

Ik weet het niet hoor... een minimum courtage van 2500 euro

lijkt me niet echt goedkoop!!!

Mijn observatie van deze franchiseformule is ook dat ze opkomen als padde(n)stoelen maar ook weer snel vergaan.

lol of levert dit me een currently banned op Mr. Green
Naar boven
admin
Webmaster
Webmaster

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 4:57 pm    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

Elma schreef:
"De courtages van 0,5% bij verkoop en 5% bij verhuur(minimum courtage van 2500 euro ex btw) " einde quote van de site van vhm

Ik weet het niet hoor... een minimum courtage van 2500 euro

lijkt me niet echt goedkoop!!!

Mijn observatie van deze franchiseformule is ook dat ze opkomen als padde(n)stoelen maar ook weer snel vergaan.

lol of levert dit me een currently banned op Mr. Green

Nee hoor dit zal je zeker geen currently banned status opleveren, tenzij je je voordoet als student, eigenlijk een concurrent bent van Egbert Hennen en dus op deze manier hem 'goedkoop' onderuit wilt halen om op die manier 'gratis' reclame te maken voor jouw 'winkeltje' Mr. Green
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ErikNL
5-Sters lid
5-Sters lid

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 6:25 pm    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

Hallo zeg!?

Je moet nog steeds wel moeite doen hoor om een bannetje te krijgen......!

maar voel je vooral niet geroepen Shocked
Naar boven
admin
Webmaster
Webmaster

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 6:30 pm    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

ErikNL schreef:
Hallo zeg!?

Je moet nog steeds wel moeite doen hoor om een bannetje te krijgen......!

maar voel je vooral niet geroepen Shocked

Dat dacht ik wel ja.....

op het moment zijn er drie mensen gebanned, dus dat valt mee volgens mij!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Quint
2-Sters lid
2-Sters lid

BerichtGeplaatst: Do Apr 06, 2006 8:47 pm    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

Ik vind het wel slim wat hij gedaan heeft.. Ik zou voor geen goud onder VHM willen werken omdat ik het zelf een beetje louch vind klinken allemaal, maar hij heeft al die "Ik kan niet zelf nadenken over een formule, maar ik wil net als Hennen heel snel rijk worden makelaars" toch binnengehaald en daar heeft hij vet voor gebeurd!! Dat die mannetjes daarna het verstand niet hebben om hun zaakje overeind te houden is natuurlijk zijn probleem niet.

Hij mag dan niet in de quote 500 staan, maar miljonair is ie wel! Best slim dacht ik zo....
Naar boven
AdRobot
Site Sponsor
MVP

Rozendaal
2-Sters lid
2-Sters lid

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2006 12:00 pm    Onderwerp: Re: Vrijehuizenmarkt.nl - Egbert Hennen Reageer met quote

die 0,5 procent is ook aardig misleidend. Er is altijd een minimum van 2500 euro, dus alleen voor de duurdere huizen heeft het voordeel! En die mensen hebben over het algemeen toch al geld genoeg.
Naar boven
Jaap Olthof
1-Sters lid
1-Sters lid

BerichtGeplaatst: Za Sep 09, 2006 8:49 pm    Onderwerp: vhm- Egbert Hennen Reageer met quote

Hallo,
Ik ben een tijdje in het buitenland geweest en heb het verhaal van de vermeende foutieve quote-vermelding van Egbert Hennen nu pas meegekregen(schaamschaam).
Ik kwam hierbij ook op jullie site terecht en wil toch het een en ander kwijt.
Ik heb 1 keer met Egbert persoonlijk gesproken tijdens een werving/kennismakingsdag voor nieuwe franchisenemers, waar ik een uitstekende indruk van de man heb kunnen opdoen en daarna heb ik diverse malen contact met hen gehad, zowel telefonisch als per mail , waarbij ik toch een aantal zeer nuttige tips van hem heb gekregen zonder dat daar voordeel voor hem bij te behalen was.
Er zijn natuurlijk altijd zaken die beter kunnen enz. enz., maar ik moet zeggen dat ik hoewel ik me niet heb aangesloten respect heb voor de man en zijn manier van handelen.
ER IS NIEMAND DIE ZWART OP WIT MET BEWIJZEN KOMT DAT EGBERT HENNEN EEN CHARLATAN EN EEN OPLICHTER IS!!!!!
Er worden de wildste verhalen rondgestrooid notabene door iemand die de quote inlicht en dan tot mijn grote verbazing anoniem wil blijven.
Of er wel of niet nieuwe franchisenemers komen en gaan is op dit moment niet zo belangrijk aangezien de hele markt onder vuur ligt door mijn inziens wel charlatans die beweren dat ze voor een courtage van ik meen 795 euro "hetzelfde" kunnen uitvoeren als een gediplomeerd makelaar.
Het bevreemdt mij ook ten zeerste dat als Egbert Hennen en zijn formules niets voorstellen , dat de halve makelaarswereld zich hier wel zo druk over maakt.
Mijn ervaring is dat de VHM op dit moment een aantal (let op niet allemaal) zeer actieve en bekwame makelaars bij de formule heeft.
Wat betreft de bekwaamheid van de gediplomeerde makelaar; die staat of valt met het enthousiasme van de betrokken personen, zonder dit kun je nog zo gediplomeerd zijn, je zult er nooit iets van maken, en enthousiasme is iets wat Egbert Hennen heeft en kan overbrengen op zijn franchisenemers, waar ik ook een aantal (mijn inziens zeer gezonde verstandige mensen en geen meeloopzombies) van heb gesproken.
Er zijn op dit moment meerdere franchiseformules waar je je bij kunt aansluiten zonder diploma's die toch beduidend minder succesvol zijn.
Begrijp me goed ; het interesseert me eigenlijk geen barst of Egbert Hennen wel of niet op de quotelijst hoort maar ik heb er zeer veel problemen mee als een mijn inziens geboren ondernemer op deze manier zonder klinklare bewijzen te kijk word gezet.
Het lijkt erop dat sommige mensen inderdaad een lichte mate van jalouzie ontwikkelen tegen deze man die ondanks wat er geschreven word toch maar in het bezit is van een schitterend huis en een aantal schitterende auto's en daarbij ook al jaren zeer gelukkig is met vrouw en kinderen zonder er diverse tweede levens op na te houden....
War mij betreft zijn er veel te weinig van dit soort ondernemers die Nederland hard kan gebruiken en ik hoop ooit zelf nog eens op de quotelijst te komen hahaha.
M.vr.gr.
Jaap Olthof
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam
hennen
1-Sters lid
1-Sters lid

BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 6:17 pm    Onderwerp: vrijehuizenmarkt/hennen Reageer met quote

Iemand die aangesloten is geweest en dan zo'n verhaaltje er op zet en uiteraard weer anoniem is.
Maak je bekend als je verhaal waar is.

Dat zal ie zeker niet doen, omdat het ook niet waar is, puur alleen maar om Vrijehuizenmarkt af te kraken, erg zwak hoor.

Ik zeg altijd maar, kraak een ander dan kraak je jezelf.

Echte ondernemers geven namelijk nooit op, losers wel.

Egbert Hennen
www.vrijehuizenmarkt.nl
Naar boven
Rutger
1-Sters lid
1-Sters lid

BerichtGeplaatst: Do Feb 04, 2010 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er is crisis bij Egbert Hennen van Vrijehuizenmarkt! Zie onderstaande link over de financiele toestant bij Egbert Hennen!

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/article5770466.ece/Rechter:-Vrijekantorenmarkt-niet-failliet
Naar boven
Rutger
1-Sters lid
1-Sters lid

BerichtGeplaatst: Do Feb 04, 2010 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het omvallen van het lege BV imperium van Egbert Hennen is nabij! Ook vrijehuizenmarkt is in staat van faillissement en wordt geveld door de crisis! Vele schuldeisers kloppen aan de deur van Egbert Hennen. De zakenman die zich uitgeeft als miljonair en levensgenieter lapt loyaliteit en de rechten van crediteuren aan zijn laars. Beslag op zijn woning heeft weinig zin vanwege de torenhoge hypotheekschuld die op het huis rust. Andere hebbedingetjes zijn 100% geleasd en heeft dus geen waarde! Het artikel hierboven geeft een goede weergave van de hedendaagse perikelen van de vrije bv's.
Naar boven
baboyes
1-Sters lid
1-Sters lid

BerichtGeplaatst: Vr Aug 20, 2010 10:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Toward the end of the Eastern Han Dynasty(25-220) China was war-stricken. After a royal edict to recruit soldiers in Zhuozhou, three heroes surfaced. One was Liu Bei, a descendent of Liu Sheng, Prince Jin of Zhongshan during the Han Dynasty. Liu Bei was sighing while reading the posted edict when he heard an impatient voice behind, “ What use is just sighing, without a man's devotion to his country?”
Wow power leveling,
  then the man introduced himself:Wow power leveling “I'm Zhang Fei and my livelihood is selling wine and slaughtering hogs.”
“I do want to devote myself to the country,” Liu explained after telling Zhang his name. “But how can I help if I'm empty handed?”
“You needn't worry,” said Zhang. “I'm willing to give up my fortune to build an army and embark on this new career with you.”
aion kinah,
  While the two talked merrily over cups in a small restaurant,aion kinah in came a martial looking, handsome man with a huge build and a red complexion. Liu and Zhang invited him to join them. They learned that the man was named Guan Yu. As he had upheld justice by killing a local tyrant, he had fled home and wandered about for many years. During an amiable conversation the three found that they shared a common ambition and the next day in a peach garden they swore brotherhood to heaven and earth before lit candles and joss sticks, Liu Bei the eldest, Guan Yu the second-oldest and Zhang Fei the youngest.
Designer Glasses,
They vowed devotion to China.Designer Glasses Later, the three sworn brothers had successful career. Liu Bei ascended to the throne of the State of Shu in 221A.D in present-day Sichuan.Liu Bei captured an excellent horse in a battle. When Liu Biao marveled at the steed, Liu Bei gave it to him as a gift. Under Liu Biao, there was a horse expert who said, “This horse, though excellent, tends to harm its owner; you'd better return it to Liu Bei.” Following the expert's advice,
cheap aion kinah,
Liu Biao returned the horse to Liu Bei.cheap aion kinah Liu Biao's wife Cai and her brother had long wished to Xiangyang to meet some officials. Cai and her brother decided it was an good opportunity. They sent troops to guard every city gate except the western one, for outside that gate, the wide Tanxi River, with its rapid water, blocked the road. At the banquet for officials, a man hinted to Liu Bei that Liu Biao planned to kill him.
maple story mesos,
Liu Bei followed the man to the back garden,maple story mesos where he whispered into his ear the details of plan Cai and her brother had set. “Every gate but the western one is heavily guarded,” the man added. “The western gate is your only chance.” Alarmed, Liu Bei mounted the horse and fled. Outside the gate the river blocked his way.
cabal alz,
Soldiers were fast approaching. cabal alz Liu Bei whipped the horse like mad, the animal moved forward, but after just a few steps into the river it stumbled. “Surely you harm your master,” Liu Bei cried in despair. At this, oddly, the horse made a vigorous leap to the other side of the river, leaving the soldiers behind. Note: Liu Biao was a governor of Jingzhou and a Han royal family member.
Naar boven
AdRobot
Site Sponsor
MVP

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Makelaars in Opleiding -> forum index -> Borrelpraat Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: